特辑38:国际学生校友祝福我校70周年校庆
Editor: Date:October 4, 2022 Hits:



阮氏玉华,THI NGOC HOA NGUYEN

来自越南,Vietnam

学习期限/Study period

2000.9-2003.7硕士,导师董为光教授

人文学院语言学及应用语言学专业

Master degree: Linguistics and Applied Linguistics, School of Humanities, HUST

Supervisor: Prof. Dong Weiguang


2008.9-2011.7博士,导师程邦雄教授

人文学院语言学及应用语言学专业

PhD: Linguistics and Applied Linguistics, School of Humanities, HUST

Supervisor: Prof. Cheng Bangxiong


现为越南河内国家大学人文与社会科学大学东方学系中国学专业的老师

Currently a teacher of Chinese Studies at the Department of Oriental Studies, University of Humanities and Social Sciences, Vietnam National University, Hanoi.


华科是中国非常有名的大学,也是世界一流大学,华科在中国湖北武汉,很大也很漂亮,我给大家介绍一下。


我叫阮氏玉华,现在是越南河内国家大学人文与社会科学大学东方学系中国学专业的老师,从事汉语教学。我2003年从华科硕士毕业,2011年博士毕业。我现在非常喜欢跟小朋友们在一起学习汉语,我希望大家以后都有机会去华科学习。


今年是华科70岁生日,我们一起祝她生日快乐吧!


Previous:  Global Huster①:NAJIB——“I love you, Wuhan! I love you, HUST!”
Next:  特辑37:国际学生校友祝福我校70周年校庆